W3C


نشر دوم WebCGM 1.0

توصيه‌ی W3C در تاريخ 17 دسامبر 2001

آدرس اين نسخه:
http://www.w3.org/TR/2001/REC-WebCGM-20011217
(همچنين بصورت بايگانی ZIP در دسترس است.)
نسخه‌ی اخير:
http://www.w3.org/TR/REC-WebCGM
نسخه‌ی قبلی:
http://www.w3.org/TR/1999/REC-WebCGM-19990121
نويسنده ها:
ديويد كرويكشانك از The Boeing Company
جان گبهارت از Intercap Graphics Systems
لافتن هندرسن از Inso Corporation
روی پلاتن از CCLRC
دايدر ويدنبروك از ITEDO/IsoDraw
شركت كنندگان:
تای بارتاش از Jeppesen Inc.
فوريست كارپتر از System Development Inc.
مريس دا- پانت از Aerospatiale
بروس گارنر از Analyst/Consultant
آلن هستر از Xerox Corporation
باب هاپگود از CCLRC
كريس ليلی از W3C
دان لارسن از Larson Software Technology
كوين اوكين از Auto-trol Technologies
براد پاول از Zeh Graphic Systems
ديو رانيس از Bentley Systems
لين روزنتال از NIST

كليه ‌ی حقوق چاپ و نشر 2001 W3C كه شامل تعهدات، علامت تجاری، استفاده از سند و  مجوز نرم افزار می‌ باشد، برای (MIT, INRIA, Keio) محفوظ است.

حقوق چاپ و نشر 1998-2001 برای CGM Open Consortium Inc محفوظ است.


مقدمه

CGM (فايل برتر نگاره سازی كامپيوتری) يك ISO استاندارد برای بردار و مشخصات تصوير مركب از بردارها از سال 1987 بوده است. آن يك نوع MIME ثبت شده از سال 1995 مي باشد. CGM يك دنباله‌ی مهم در توصيف صنايع، اسناد الكترونيكی، تجسم داده های ژئوفيزيكی، در ميان ديگر نواحی مورد استفاده است. WebCGM پروفايلی برای استفاده‌ی موثر CGM در اسناد الكترونيكی وب می باشد. WebCGM قبلا با تلاش كنسرسيوم آزاد CGM ايجاد شده است كه، در همكاری با كاركنان W3C و توسط كميسيون اروپایی پروژه‌ی اسپريت (Esprit) پشتيبانی می شود. آن يك توافق مهم در ميان كاربران بزرگ و مجريان CGM را نشان می دهد، و همچنين روشهای گوناگون رايج را برای استفاده از CGM در ميان اسناد WEB يكنواخت می كند. WebCGM نيازمنديها برای قابليت تعميم واضح و بدون ابهام اجراها را افزايش مي دهد و امكان دارد تغيير نسبت معين CGM بوسيله‌ی ابزارهای موجود ارزيابی و رشته‌ی آزمايشها امكانپذير باشد و حاصلضرب گواهی سرويس های آزمايش مطابق استفاده در WebCGM باشد. با وجود اينكه WebCGM به شكل فايل دودویی است و حالت ثابتی ندارد، با اينحال WebCGM الزامات W3C را برای گرافيك‌های مقياس پذير قالب بندی شده كه قابل اجرا هستند، بالا می برد. معيار طراحی برای محتوای گرافيكی WebCGM اين است كه بين نيروی گرافيكی از يك طرف و سادگی و قابليت تعميم آن از طرف ديگر، تعادل برقرار كند. عناصر كوچك اما نيرومند فرا اطلاعاتی در WebCGM استاندارد شده اند تا از عملكرد ارتباطی و هدايت شده‌ی سند، ساختار تصاوير و لايه بندی و جستجو و پرس و جو در محتوای تصوير WebCGM پشتيبانی كنند.

وضعيت اين سند

اين سند بوسيله اعضای W3C و ديگر افراد علاقه‌ مند مورد تجديد نظر قرار گرفته و قبلا توسط مديريت W3C علامت گذاری و به  توصيه W3C تبديل شده است. اين يك سند ثابت است و می تواند به عنوان يك مرجع مناسب يا به عنوان يك مرجع اصولی ذكر شده برای ديگر اسناد، مورد استفاده قرار گيرد. نقش W3C در ايجاد توصيه اين است كه برای خصوصيات و ترويج همه جانبه و گسترش آن جلب توجه نمايد. اين عملكرد قابليت تعميم وب را بالا می برد.

اين نشر دوم، يك نسخه‌ی جديد از WebCGM نيست (نشر نخستين آن در 21 ژانويه 1999 منتشر شده است)؛ آن فقط شامل پيوست تغييرات همراه با نشر غلطهای املایی نشر نخست برای سهولت كار خواننده‌ها می باشد (قابل دسترس درhttp://www.w3.org/Graphics/WebCGM-19990121-errata ) ليست غلطها برای اين نشر دوم در http://www.w3.org/Graphics/WebCGM-20011217-errata قابل دسترس است. لطفا خطاهای موجود در اين مجموعه خصوصيات را به  ويرايشگر سند WebCGM گزارش دهيد.

ليست رايجی از توصيه‌های W3C و اسناد تخصصی در http://www.w3.org/TR يافت می شوند.

اين سند به عنوان بخشی از فعاليت گرافيك W3C ارايه شد.

نگارش انگليسی اين مجموعه خصوصيات تنها نسخه‌ی معتبر آن است (The English version of this specification is the only normative version). در آنجا ترجمه‌های شناخته شده ای موجود نيست و هيچكدام پيشرفت نكرده اند.


محتويات

جزئيات جدول محتويات



The manager of the translating group: Raoof Khalil Aqayi
مدير گروه ترجمه انگليسی به فارسی: رئوف خليل آقایی

Translator: Seyyed Abdul Qader Samadi  
ترجمه از انگليسی به فارسی: سيد عبدالقادر صمدی

The editor of the translated text into Persian: Rozhin Behyar
ويرايش متن ترجمه شده به فارسی: روژين بهيار

Translated this page into Persian/Farsi on 14 th September 2007
اين صفحه در 14 سپتامبر 2007 به فارسی ترجمه شده است.
 

 Please report errors in this Translation to the http://lists.w3.org/Archives/Public/w3c-translators or to the yoursite2web@gmail.com

لطفا خطاهای موجود در اين ترجمه را به http://lists.w3.org/Archives/Public/w3c-translators و يا به yoursite2web@gmail.com گزارش دهيد.

Valid XHTML 1.0! - ايكس اچ تی ام ال 1.0 معتبر است  Made with CSS - ساخته شده با سی اس اس